Tagg!

sJa, jag är ju inte så himla akriv men jag tänkte göra en tagg som jag hittade hos Pia. Jag gillar både musik och böcker så...
Reglerna:
Taggen går ut på att man ska hitta sätta sin spellista på shuffle.
Lyssna på fem låtar och hitta en bok som passar till låten.
Sååå ja... Då kör vi!
 
1. Skeleton song av Kate Nash passar utmärkt med boken Skulduggury Pleasant av Derek Landy.
 
Behövs det en förklaringing? En tjej på magiska äventyr med ett levande skelett.
 
2. Losing you med Dead by April med När jag hör din röst (New moon) av Stphanie Mayer
 
Låten fick mig att tänka på Bella, hur hon längtade efter Edward. Och growlingen uttrycker mina känslor över henne.
 
3. S&M men Rhianna med Femtio nyanser av honom (Fifty shades of gray) av E L James
Jag har inte läst hela boken men jag har fått läsa "godbitarna" och ja...
 
4. Sweet dreams av Eusythmics med Pojken som svävade av John Boyne
 
Han åkte ju runt jorden typ.
 
5. Stronger med Kelly Clarkson mad Hungerspelen av Susan Collin.
 För att Katniss är strong...
 
Mina förklaringar på en mening gör inte det hela så rolig, men min fanatsi tog slut på engelskan idag när vi fick skiva haikus.
Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0