This or that

Jag hittade en ganska intressant this och that på bokhora.se. Det inlägget hittar ni hääär.
Physical book or e-book?
Jag tycker nog bäst om ne bok i handen än på internet. Är inte van att läsa på en "liten" skärm och trivs bättre med en bok i näven.
 
Audio or book in hand?
Det beror på vad jag gör. Ska jag typ pyssla eller något likande kan det vara sjönt att lyssna på en bok, men att läsa själv burkar vara roligare. När jag lästa twilight-serien så gjorde jag ett brake med att lyssna på en bok istället för att läsa den. Men det brukar hända att jag kan störa mig på hur de som läser in böckerna läser. Så bok i handen, måste jag nog säga.
 
Paperback or hardcover?
Jag måste säga att jag tycker mer om de "hårda" böckerna än de mjuka. Är inte så rädd att de ska gå sönder. (Bra översättning också... Hårda böcker xP)
 
Adult or Young Adult?
Har inte läst någon klassisk YA-bok, så måste säga att vuxenböcker är mer lockande. Men ska definitivt undersöka YA-böcker!
 
Series or standalone?
Alltså böcker i en serie eller böcker utan en serie. Jag måste säga att det kan vara kul att läsa böcker i en serie, men det är sååå jobbigt att vänta tills nästa bok kommer ut. Plus, att ibland märks det att författarna  har svårt att hålla hög standard (eller vad man ska säga) igenom hela serien. Men man glömmer lätt en ensam bok. Agh, svårt val! Det får bli.... Ensam stående böcker.
 
Dog ears or bookmarks?
Ingen av dem! Jag brukar försöka komma håg sidnummret istället, bra för minnet.
 
Breaking the spine or barely opening the book?
Beror på vilken sorts bok och vart jag fått boken ifrån-. Är det en pocket och den är min är jag mycket försiktig med den. Men annars så brukar jag öppna boken.
 
Borrow or buy?
Jag är fattig så, låna böcker på bibblan är mitt alternativ.
 
Bookstore or online?
Bokaffär. Gå in, hitta en bok, köpa den, och bara åka hem och läsa.
 
Fiction or non-fiction?
Har inte läst så mycket non-fiction så... Det får jag ta i och göra!
 
Fantasy world or real life issues?
Fantasy, det finns fler roliga möjligheter där.
 
Kindle, iPad, or other?
Äger inget av det, men en iPad vore väl trevligt.
 
Monster read or short & sweet?
Är från bok till bok. Eld gjorde det inget att den var lång och tjok, medan Så länge vi båda andas var nästan en plåga...
 
Starry-eyed romance or full of action?
Full action med lite romans. Inget tutt-i-nutt här inte!
 
Curl up in a Snuggie or bathe in the sun?
Jag har svårt att koncentrera mig så "curl up in a Snuggie". Detmed muisk, halelhulja!
 
Read the review or decide for yourself?
Om jag hittar en bok som verkar intressant kan jag läsa om vad andra tycker och sedan bestämma mig. Men offtast tycker jag om att bestämma själv.
 
Zombies or unicorns?
Zombiecorns! :D
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0