Eld av Mats Strandberg och Sara B. Elfberg.

!!!Spoiler varning, om ni inte läst Cirkeln!!!!
 
Ja, vad kan man säga om den. Eld är en bra fortsättning på Cirkeln. Man får möta de Utvalda i slutet av deras sommarlov, innan de börjar andra ring. En grupp har startas i Engelsfors, Positiva Engelsfors. Den gruppens ledare är Elias mamma. Men är det inte något mystiskt om den... Nu har även Rådet bestämt att Anna-Karin ska ställas in för rätta för det hon gjorde i Cirkeln. Hur kan tjejerna smita undan detta? Allt detta plus familj/vänner/pojkvänner/soss problem. Ja, jag kan ju inte säga att jag är avundsjuk på tjejerna.

 

Jag gillar att man nu för läsa ur Lennéa och Idas synvinklar. Det saknade jag i Cirkeln. Jag tycker ändå att Eld vad en halvt snäpp sämre, det har inte med spänningen att göra. Det har med deras tröghet att göra. Visst man vill ha med så mycket som möjligt, men vissa delar kändes så onödiga. Det med Minoos moster (eller vad det nu är). Hon är med typ fyra sek och sen ba... Borta. Såna saker är onödiga.

 

Annars så skulle jag nog säga att det är en bra fortsättning på en bra etta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0