Book sacrifice tag

Jag hittade denna tag på bloggen Reading this World. Länk till hennes inlägg/blogg på hennes namn.
 
1. En överskattad bok. Vi börjar med Zombieapokalyps! Låt oss säga att du är i en bokhandel, kollar runt bland bokhyllorna, när BAM! Zombieattack. Ett meddelande i högtalarna berättar att militären har upptäckt att zombiernas enda svaghet är överskattade böcker. Vilken bok skulle du kasta på dem?
 
Graceling/De utvalda; tankeläsaren av Kristen Cashore. Har sett både bokbloggare och har kompisar som är helt sålda på hela serien. Tyckte den var tråkig och dålig. Inte alls bra helt enkelt. Så varsågod Zombies!
 
 
2. En uppföljare. Låt oss säga att du precis har lämnat frisören med en fantastisk ny frisyr och BOOM: kraftigt skyfall, du har aldrig sett sånt regn i hela ditt liv. Vilken uppföljare är du villig att offra som paraply för att skydda dig själv?
 

Svårt att komma på någon såhär, men vi offrar Revolt av Susan Collin. Jag älskar the Hungergames, inte så, men den sista boken är så tråååkkkiiiggg!!! Det hjälper ju inte att jag "hatar" Peeta.
 
 

3. En klassiker. Låt oss nu säga att du sitter på en föreläsning och din lärare pratar oavbrutet om hur en klassiker förändrade världen, hur den revolutionerade litteraturen och du blir så trött på det att du kastar klassikern rakt i ansiktet på hen, för vet du vad? Den här klassikern är bara idiotisk och är värd all kvarsittning, bara för att du ska få visa hur du känner. Vilken klassiker kastar du?

Har bara läst en klassiker (som jag kommer på nu) så då blir det, Dr. Jekyll och Mr. Hyde. Den var bara såå tråkig och gillade inte språket (jag läse en något ände lättläst vertion av den so...).
 
 
 
4. Sämsta boken i ditt liv! Du hänger i biblioteket när BAM! Global uppvärmning råder plötsligt och världen utanför har plötsligt blivit frusen ödemark. Du är fångad och din enda chans att överleva är att elda böcker. Vilken bok springer du först till, som du skulle bränna upp utan att känna någon ånger?
 
De första som skulle gå till mitt bokbål är nog:
Beautiful Dead, Twlighit; När jag hör din röst, Varghonans klan och Ett hus för alla.
 
Sen kommer det säkert fler, kommer nog inte ha så mycket för mig än att läsa böcker.
 
 

Kommentarer
Postat av: Amelie

Svar: Kortet jag fick var Godric Gryffindor. Köpte även en till min bror och han fick Helga Hufflepuff :)

2013-08-21 @ 17:39:32
URL: http://www.ameliesboktips.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0